söndag 14 juni 2009

Vidro-regnig söndag


Sämre väder än idag kan man knappast tänka sig. Jag var på landet och skulle jobba hårt med planteringarna... Men...

Ja, squaschplantorna är i alla fall på plats. Och jag blev helt dygnsur, totalt lerig och jättekall. Lusten att efter denna bedrift laga mat var väldigt nära noll. Ännu mindre blev den när jag märkte att mitt nya, som jag trodde snabbare, mobila bredband, inte alls fungerade på landet. Suck!

Tur att det finns lite genvägar! När jag träffade mina kursare i veckan var drinktilltugget färdigköpta crostinis med tapenade och en kapris-olivröra. Det blir visserligen både godare och billigare att göra egna röror, men ibland är bekvämlighet väldigt bra. Tillräckligt mycket fanns kvar av rörorna för att jag skulle kunna njuta av dem till färsk pasta fylld med ricotta och karl-johansvamp. God, VARM mat på fem minuter är inte så dumt. Bilden är lånad från Zeta.





1 kommentar:

Anna sa...

Ja då kom plantorna i alla fall på plats trots allt! :-)

Kan tänka mig att det var irriterande att inte nätet funkade. //Anna