tisdag 9 juni 2009

Dill om morgonen


Jag är inte bra på frukost. Det märks extra tydligt när J är bortrest. Då blir det väldigt dåligt med mat på morgonen. Jag är helt enkelt inte hungrig. Te - jaaa, mat - nej.

När jag nu jobbar från landet en vanlig tisdag får jag chans att anpassa till vad jag är sugen på. Går upp vid sextiden och dricker oanade mängder te medan jag klarar av morgonens mail, telefonsamtal och jobb framför datorn. Vid halv tio inser jag att det verkligen är dags att äta något. Då blir det en snabb krämig äggröra och några tomater. I äggröresmeten (ägg, grädde, salt och peppar) blandar jag lite färskost med gräslökssmak.

Som efterätt blir det en smoothie. Jag stoppar banan, frusna hallon, turkisk yoghurt och vaniljsocker i mixern. Klart på en minut!

6 kommentarer:

Carolines favoriter sa...

Mums vad gott! Lyx att jobba från landet!

Husmodern sa...

Jag är precis likadan, frukost = urtråkigt. Varm mat lite senare -perfekt!

Fröken Dill sa...

Hej Caroline!
Och varmaste välkomnande till bloggen! Ja det är verkligen superlyx att emellanåt kunna sitta utanför kontoret och jobba. Jag är helt förundrad över min laptop, mobilt bredband och mobiltelefon. Så effektivt, var än man är! Å andra sidan behöver man träffa arbetskompisar andra kollegor och beställare också, så resten av veckan är jag på kontoret eller ute på projekt.
Många hälsningar från fröken Dill

Fröken Dill sa...

Husmodern; vad sägs om mina måndagar, vi har möte på jobbet kl 9.30 och då serveras samtidigt världens godast frukost! Suveränt, eller hur.

Tycker trötta morgon-Dillen

Husmodern sa...

Ja, jag har frukost på jobbet på fredagar... med bröd från Valhallabageriet... Då äter jag.

Fröken Dill sa...

Mums, jag minns när jag jobbade på ett arkitektkontor i Gamla stan. Pinfärskt olivböd från Grillska. Oj, hur gott var inte det!

Fram för mer godsaker på jobbet.

Tycker Dillen