torsdag 25 juni 2009

Carmen


Äntligen är det riktigt fint varmt väder. Efter jobbet ska vi ta J:s fina båt, den varsamt totalrenoverade skärgårdskryssaren Carmen på årets premiärtur. J har lovat att fixa något båtvänligt käk som vi kan äta när vi kommer fram till klubbholmen. Carmen är alldeles för liten för att ha något kök, men det löser sig med vattendunk, grill och en spis med gasollågor i sittbrunnen.

Bilden kommer från sjösättningen för två år sedan. Hittade inget foto där Carmen har mast och segel.

3 kommentarer:

Anna sa...

Spännande! Kul att få se bilder på premiärturen. Väntar med spänning :-) //Anna

Anna sa...

Min man börjar andas tungt varje gång han får syn på en skärgårdskryssare, han skulle så gärna vilja ha en. Själv ser jag bara hur mycket jobb det skulle vara ... Vi hade en pytteliten Hurley några år och jag var ärligt talat mest intresserad av att sitta på fördäck, själva seglingen var inte så intressant för mig :)

Fröken Dill sa...

Jag har långsamt fått vänja vid att tillbringa INGEN fritid med J mellan februari och juni. Försökte ta med mitt trädgårdsprojekt med grinden till varvet, men J blev FÖR retad (när den tjugonde personen frågade om J tänkte ha grind på båten flyttade jag projektet till byn i Roslagen...)
Å andra sidan har han hittat precis det han vill göra, långt innan han träffade mig och jag har också en del pyssel som jag vill hålla på med. Rätt bra alltså och vi njuter dessutom ofta av varandras projekt.
Funderar Dillen