fredag 5 juni 2009

J i Grekland


J rapporterar från jobbkonferensresan i Grekland. Trots att de reste vid 17-tiden i torsdags var de inte framme förrän vid 2-tiden på natten. Då begav sig tydligen J och "broder Daniel" (ja, han ser ut exakt som en J, fast några år yngre...) till den lokala baren där de hittade en rätt berusad ägare som mer än gärna höll sig vaken när det kom två pigga svenskar. Skönt att min J håller partykonditionen uppe. Somna vid 4 och konferera vid 8 nästa morgon låter som det krävs en 25-årings kondition! Jag är lite avundsjuk när J berättar om hur vädret är i Grekland, men mest är jag glad över att han får avsluta sin urjobbiga lärartermin på ett riktigt kul sätt.

Och så hoppas jag förstås att han kommer hem med grekiska oliver, ouzo, olivolja och annat gott.

2 kommentarer:

jonas sa...

Jag kommer hem med väskan full av godsaker... Nu har jag varit och badat och ätit lunch. Nu ska jag äta en lunch till...

Puss

Fröken Dill sa...

Romantik på bloggen igen!!! Tusen kyssar till min älskling.
Jag har firat nationaldagen i svalt väder med syrran och (den ganska uttråkade) systersonen I. Hörde att det är 29 grader i Athen... Systerns och min improviserade buffet smakade utmärkt, men bäst var din sill.
Imorgon är det växtmarknad. Jag tar barnvaktstjänsten och mamma och pappa kommer hit. Kul!
Massa godnattpuss från din Dill