torsdag 12 november 2009

Måltidsdryck enligt fröken Dill


Tips på alkoholfria dryckesalternativ som passar vuxna är alltid välkomna. Just nu är vår favorit hälften tranbärskoncentrat och hälften lingonkoncentrat från Jokk. Detta späds med bubbelvatten från bubbelvattenmaskinen och sedan ska det vara citronskivor och is i. Mycket gott och läskande. Passar perfekt till mat. Vad dricker ni helst till mat om det ska vara alkoholfritt?

Idag är det torsdag och ikväll kommer fyra gamla kursare på middag. Jag tänkte bjuda på ärtsoppa med pannkakor på helt nytt sätt. Häng med så får ni se!

11 kommentarer:

Ormen sa...

Bob:s måltidsdricka-citron, bara lite,lite i ett glas nybubblat kranvatten.
Den godaste drycken efter vin.....

Husmodern sa...

Dillen! Det blir av på tisdag! Vad har du för mail?

Fröken Dill sa...

Ormen, citron är bra!
Husmodern, kul!
frk_dillsnabelahotmail.com

Skogseva sa...

Vanligt kallt kranvatten med citronskiva på vintern, skivor av färsk gurka eller en kvist mynta på sommaren. Ingen is för min del.

Erka Perka sa...

Kranvatten utan någonting alls. Vårt bostadsområde är välsignat med riktigt gott kranvatten. Vi brukar alltid ha ett par liter i kylen så det är kallt och gott när middagen serveras.

Lilla Pricken sa...

Kranvatten med allehanda smaksättare: citronmeliss och jordgubbar på sommaren, äpple och en timjankvist på hösten/vintern, gurka och chili på vintern eller bara lime och citron. Men jag tackar för tipset om lingondrickan!

Milla sa...

Gud va gott, jag älskar tranbärssmak :) kram

Therese sa...

Kranvatten med massa massa massa limesaft (eller citron om man inte har lime) och is. Riktigt gott!

Anna sa...

Jag gillar också tranbärsdryck men kör helst mineralvatten och favoriten är äkta italiensk Pellegrino ;-)

Anonym sa...

Jag vågar inte annat än att kommentera anonymt eftersom jag måste erkänna att jag faktiskt dricker Fun light.
Jag skäms, men så är det :-(

Fröken Dill sa...

Man får gilla vad man vill, bara man inte tvingar någon annan. Vad är min mörka hemlighet???? Jag har säkert flera, men en är att jag samtidigt som jag försöker undvika glutamat (E620-E625, glutaminsyra, kalciumglutamat, mononatriumglutamat, monoammoniumglutamat eller magnesiumglutamat)i färdig mat, kryddblandningar mm så kryddar jag gladeligen potatismos med Aromat...
Bekänner Dillen