onsdag 18 november 2009

Glöggprovning


Om gårdagens glöggprovning läser ni bäst hos Kinna!

För min egen del torde det härmed vara bevisat att Blossas starkvinsglögg spetsad med rom ÄR den godaste. Smålandsglöggen var inte heller så dum, men den jag var mest intresserad av, Miss Meisters hemmabrygda Dunderglögg från 2007 hade blivit för gammal och smakade inte gott. När den inte är för gammal, mellan 6 veckor till ca ett år efter bryggstart är den å andra sidan väldigt god berättade miss Meister och hon lät så övertygande att jag är beredd att prova. Inte i badkaret dock… Jag vill bada i karet. Får hitta annan plats för brygghinkarna till nästa år.

Efter en mycket trevlig glöggkväll tog det ca 25 minuter att promenera hem till J som snusade på sitt söta öra. Tack Husmodern för ett jättebra initiativ! Som alltid, kul att träffa andra matbloggare!

7 kommentarer:

Annika sa...

Det var så trevligt att få träffas igen! Nu ska det väl inte dröja ett halvår till nästa gång, hoppas jag? Blossa med cognac var min favvo; så fick jag ju också med mig resten hem.
Husmodern är ett föredöme, i så många avseenden - hon får saker och ting att hända!

Husmodern sa...

Hihi!
Tack till er också!

Unknown sa...

Blossas med rom är en fröjd! Även kall! Fast jag gillar cognacen också!

Martina sa...

Låter trevligt, har du testat att göra egen glögg??

Åsa sa...

Tack själv! Det var riktigt kul att träffa några av er "live" :-) Jag hade tur som för en gång skull var på rätt plats vid rätt tid ;-)

Här finns receptet på dunderglöggen (som iaf jag aldrig haft i badkaret!)

Kinna Jonsson sa...

Trevligt att ses. Här kommer en länk till ett recept som påminner mycket om Miss Meisters glögg.
http://kinnasblogg.blogspot.com/2005/11/julen-nrmar-sig-med-stormsteg-det-r.html

Den blir bara bättre om den står minst ett år.

Kinna Jonsson sa...

ha ha, såg att Miss Meisters recept är likadant som mitt. Det är det receptet och jag har för mig att min egen blev som Åsas något år. Förtvivlat försökte jag med mera socker och apelsinsaft för att få upp smaken. Men för det mesta blir den som hon beskrev den och den är verkligen goooood.