onsdag 30 juni 2010

Asiatiskt i värmen


Å, vad jag vill vara ledig när det är så här varmt! Istället är det tokjobb som gäller fram till fredag. Ledsen om jag varit en oengagerad bloggare under några veckor. Inte heller har jag haft tid att läsa matbloggar. Något jag saknar svårartat och DEFINITIVT kommer att ta igen på semestern.

I värmen är man mest sugen på kalla rätter. Igår önskade jag mig något asiatiskt och blev inte alls missnöjd över balkongmiddag med stekta spett med räkor och pilgrimsmusslor till kall asiatisk risnudelsallad med thailändska smaker. Recepttips kommer senare. Nu måste jag stressa iväg till jobbet...

5 kommentarer:

Tatiana sa...

Jag bara älskar din blogg och den är till stor inspiration. Ville bara säga det :)

Lisa Lönner Pulkkinen sa...

Komiskt -jag har precis samma inlägg på min blogg! Juni är helt sjuuukt, varför!! Man vill bara vara ute. Skapade en stresspasta för juni. Asiatiskt grill var ju superbra idé, precis vad man vill ha nu!

Remsan sa...

Det märks överhuvudtaget att inte så många lägger tid framför datorn nu. Och det är ju självklart när vi har sånt toppenväder. Vem vill sitta vid datorn då sin lediga tid?!
Det här så jättegott ut! Ser fram emot receptet.

tina sa...

Inte heller jag hade varit missnöjd över att bjudas på detta på balkongen. Det låter toppengott, ser fram emot receptet.

mumsfillibaba sa...

Visst blir man mest sugen på kall mat när det är så varmt. Jag gjorde en supergod asiatisk nudelsallad i helgen som jag kan rekomendera. Mycket ingredienser men går snabbt o lätt att slänga ihop....

http://mumsfillibaba.blogspot.com/2010/07/thaisallad-med-rakor-och.html