tisdag 29 juni 2010

Bryggseglare


Förutom midsommarfirandet på landet gick den gågna helgen i bryggseglingens tecken. Den inleddes med att arbetskompisarna samlades på P:s segelbåt som låg förtöjd vid bryggan nedanför jobbet. P bjöd på öl, vin och suverän båtlagad mat, en rätt med lax, kall sås och sallad som jag hoppas kunna laga igen senare i sommar. Helgen avslutades med middag ombord på J:s skärgårdskryssare Carmen, stadigt förankard i hamnen. Lite fånigt kan tyckas, men någon detalj saknades för att vi skulle komma ut och segla och Carmens plats i hamnen är den mest kvällssoliga man kan tänka sig.

Middagen tillagades på den lilla campinggrillen och bestod helt enkelt av grillkorv! Sorten, Stockholmare, finns att köpa i de flesta butiker, men är riktigt god - köttig och milt kryddig. Vi åt våra korvar med bröd värmda på grillen, Muttis ketchup (suverän, prova den!), skärgårdssenap och en massa bostongurka. En stor blandad sallad fanns också. På sommaren smakar den enklaste mat väldigt gott!

2 kommentarer:

Martina sa...

Bryggsegling är aldrig fel ;-)
Har Mutti kommit med en ketchup? Den har jag missat....

Karin sa...

Muttis ketchup har fått mig att börja äta ketchup, jag har i åratal hävdat att mitt hem är en ketchupfri zon...