torsdag 24 juni 2010

Optimalt läskande


De senaste dagarna har bjudit på riktigt härligt sommarväder. Jag försöker hålla mig till att ta mig fram med cykel i stan så länge som avstånden inte blir alltför långa. Väl framme efter en cykeltur i solen är man rejält törstig. En riktigt läskande dryck står högt i kurs.

Iskall, gärna lite syrlig, god smak, inte för söt är egenskaper som den drycken ska ha. Just nu är min favorit hälften pressad apelsin (eller färdig apelsinjuice), hälften bubbelvatten och en massa is. Om det finns möjlighet silar jag bort fruktköttet eftersom det p g a kolsyran annars hamnar som ett grums på toppen. En enkel, men god törstsläckare.

Har ni läsare andra tips på läskande drycker för heta sommardagar?

7 kommentarer:

Annika sa...

Jag vill bara önska dig en riktigt skön midsommar! Hoppas du/ni får njuta av god mat och goda drycker i grönskan på landet!

Martina sa...

Måste väl vara fläderblomssaft vilket jag ska göra snart, har inte tillräckligt många blomklasar ännu men snart så!

Therese sa...

Jag kör på Önos jordgubbssaft, den är riktigt god tycker jag. Eller vatten med massa lime i.
Trevlig midsommar!

Mian sa...

Iskaffe!

Anonym sa...

Den är goda sommardrinken med ingefära, fläderblomssaft och persilja är en riktig höjdare! http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=672983

tina sa...

Inget klår vatten:
http://www.pickipicki.se/2010/05/vattnet-som-smakar-fest/

Blir förresten väldigt avis på dina årets-första-hemmatomater, så gott!

yasemin sa...

Det var en annorlunda smakkombo. Min favorit är bubbelvatten med tranbärsdryck.