lördag 10 juli 2010

Landat på landet



Efter en veckas semester börjar jag kommma ikapp mig själv. Trots hettan har vi åkt en del fram och tillbaka till stan för diverse ärenden och åtaganden. Alla de fem husdjuren, de tre illerkillarna och två kattjejerna är nu hämtade så vi har ett helt zoo i stugan (med noggrannt stängd dörr mellan de olika djursorterna...).

Värmeböljan håller i sig och sedan några dagar tillbaka badar till och med badskeptikern J varje dag. För att köksväxterna och i alla fall några av mina favoritblommor ska överleva torkan har det blivit en del vattenhämtningsturer till en sjö. Med tre tunnor, en SAAB och en jäkla massa slitjobb kan man få med sig runt 150 liter vatten åt gången. Värme på semestern är underbart skönt, men jag skulle ju inte bli helt ledsen om det kom ett snabbt övergående, men vattenrikt åskregn.

Maten under första semesterveckan har haft några kreativa höjdpunkter som jag kommer återkomma till i senare inlägg, men det BÄSTA med livet på landet är det mycket enkla. Kaffe och knäckemacka med lagrad ost på trappan med läsning av morgontidningen så länge man vill till exempel!

2 kommentarer:

Birgitta Höglund's Mat sa...

Ha en riktigt skön semester i stugan, skickar ner lite av nordvästvinden som kommer från fjällen.
Här är riktigt ruggigt idag och igår var det skyfall.Men jag njuter av sommaren ändå ;)

Susie i köket sa...

Följer alltid din blogg, så jag hoppas att det är ok att jag länkar till den från min.