fredag 11 juni 2010

Nakenchock!


En ledsen, ensam pumpa från förra årets odling har legat bortglömd i ett hörn av mitt kök sedan september. Jag tänkte slänga den, men vid en närmare inspektion såg den inte helt hopplös ut. Dessutom drog jag mig till minnes att det var mitt enda exemplar av nakenfröpumpa av sorten Lady Godiva, som odlas mest för de skalfria fröernas skull. Döm min förvåning när jag satte kniven i pumpan och innehållet visade sig vara HELT PERFEKT! En stor mängd härliga pumpafrön kunde utvinnas.

Fruktköttet hade jag ingen stor förhoppning om, men det visade sig också vara helt fel. Fallande mörker i kombination med tilltagande duggregn gör det svårt att få fram bildbevis, men om ni tittar in på bloggen från imogon hoppas jag kunna presentera både recept och bild på en helt fantastiskt god rätt på pumpa. I brist på pumpa blir den dessutom god med pasta!

2 kommentarer:

Daniella - BakeCake sa...

Missa inte första tävlingen för månaden som har startat nu! Du kan vinna ett fullproppat paket fyllt med formar från Kalasform! Skulle vara jätte roligt om du deltar! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

Unknown sa...

Jag hade en pumpa stående enbart som dekoration i nästan ett år! Döm om min förvåning när den kunde förvandlas till en underbar soppa med cider och emmentaler!