söndag 5 juli 2009

Systerns nya familjemedlemmar





På sommaren utökas syrrans familj med fyra nya medlemmar. Hönor hyrs in från hönsbonden Kennert. På bilden hönan Matilda som inte ville fotograferas. Hon bodde hos syrran förra året också, men de andra tre, två vita och en prickig, är nya för i sommar.

Nu har syrran dessutom fått växthuset färdigt. Det blev verkligen jättefint! Bra att odla i och perfekt att sitta i när vädret är blåsigt eller regnigt.

Ett växthus står såklart också på min önskelista, men det blir nog verklighet först om några år.

4 kommentarer:

J sa...

Puss!

Anna sa...

Härligt med ett växthus och har alltid velat ha lite hönor som pickar utanför! :-) //Anna

Annika sa...

Vilket trevligt upplägg! Lite avundsjuk blir jag, minst sagt. Och växthus...ja, det står på önskelistan. Kanske den sommar då alla barn är pottränade och sjäölvständiga och jag har en massa tid över...

Fröken Dill sa...

Pottränade blir de snabbt, värre är att dem blir längre än vad jag är ("lilla" systersonen 12-13 år-...) Och växthus, konstigt, jag vet redan var det ska stå, trots att det är många år dit.

Vi bor i det bi bor i, men ännu mer i det våra drömmar så småningom skan leda till.
Hälsar en "ny"-gammal Dilll