fredag 10 juli 2009

Sommar hos mina föräldrar


På min mini-bilsemester genom södra Sverige har jag nu nått mina föräldrars sommarboende i Kalmar. Väl framme fixade mamma en super-somrig middag med grillad kyckling och god potatissallad.

Grillad kyckling tycker jag nästan att affärerna gör bäst. Bästa potatissalladen är definitivt mammas! Tärnad kokt färskpotatis blandas med hackad gul lök, kapris, tärnat syrligt äpple och nektarin. Blanda i lite majonäs och mer gräddfil så att det binds ihop. Krydda med italiensk salladskrydda, herbamare, salt och peppar. Klart!

4 kommentarer:

Anna sa...

Låter jättegott! Och snart dags för hemgjord kapris i potatissalladen? Jag har kapris på min planta nu ;-) //Anna

Fröken Dill sa...

Jag har lite svårt att våga plocka knopparna, för det blir ju så otroligt vackra blommor! Men om man kan förmå sig, har du något bra recept på en god lag att lägga in dem i?
Undrar Dillen från Kalmar

Anna B sa...

Kalmar? Då får du passa på att fika på Krusenstiernska gården, där är så fint! :-)

Fröken Dill sa...

Brukar ALLTID gå på Krusenstiernska, det är en storfavorit, men idag regnade det bara för mycket, så fika fick bli under tak istället och sedan rädddade vi oss in på nya prisbelönta konstmuseet.
Hälsar fröken Dill