onsdag 8 juli 2009

Godnatt

Ovädret drar in över Roslagen. Jag har räddat de mest känsliga växterna och hoppas på att resten bli rejält vattnade. Alla gäster och även J har åkt hem. Jag har det bra i min lilla ”pod” = sommarstugan Snottra.

Den svenska sommaren, även i busväder, är toppen!

Idag har det blivit frukost med vänner, te och DN á la J. Gulle, tack!!! Och sedan har jag flummat runt, diskat det sista o s v . Funderat på gårdagens alla upplevelser och konstaterat att M och B blivit med en välbehövlig katt (unge). Lyckostar, den var supersöt!

Möjligen var spetten igår inte optimalt goda. Varför vet jag inte… Recept på allt det goda kommer!

Kanske hade jag glömt laktosfri efterrätt, men å andra sidan vet systersonen numera hur man gör apelsinsorbet med hallonsylt (??? ) på minuten. En del har ätit min mest perfekta vickningsrätt, vickningsrulle á la Dill!

Nu sprakar brasan, regnet öser ner och jag är bara SÅÅÅ nöjd.

Godnatt önskar fröken Dill

Inga kommentarer: