måndag 27 juli 2009

Roliga grönsaksspiraler


Den elaka förkylningen vill inte släppa greppet om min hals.

Som tröst passar jag på att experimentera med "Turning slicern", ett kul köksredskap som jag fick i födelsedagspresent av J.

Med en turning slicer kan man göra jättelånga spiraler av hårda grön- och rotsaker. Hittills har morots- och rödbetsspiralerna blivit bäst. Stor rädisa blev också bra, men konstigt nog inte rättika. Kanske var den rättika jag hade för grov i konsistensen? Vi la de fina grönsaksspiralerna på toppen av en sallad, men det skulle också vara kul att slänga i dem sista sekunderna i spagettikoket. En turning slicer måste vara det optimala sättet att få barn att äta grönsaker!

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh, jag vill också ha en sån! Vilka vackra skapelser man skulle kunna åstadkomma.

Krya på dig.

J sa...

...Kan du inte använda svarven på bafucin och ipren?? Blir kanske roligare för halsen då??

Din J

Anna sa...

Häftigt! En sån skulle man ha. Och fin färg :-) Krya på dig! //Anna

Mian sa...

Käck!
En sån skulle jag kunna tänka mig att testa. Var köper man månne denna mojäng?