måndag 4 januari 2010

Snabb soppa till jobblunch


Är tillbaka till jobbstressen igen, i alla fall ett par dagar.

Eftersom förrådet av lämpliga matlådor hemma helt sinat blev det till att köpa något färdigt. Jag slog till på något som, konstigt nog, blivit en favorit bland det som kan köpas färdigt, Keldasoppan Spicy thai. Egentligen är det väldigt märkligt med en gräddbaserad thai-soppa, men jag tycker faktiskt att denna smakar riktigt gott.

Jag lägger lite frysta grönsaker i soppskålen, häller på Spicy thai, värmer i två minuter i mikron och vips, värmande lunch för ungefär 10 kronor. DET trodde ni inte om fröken Dill! Ibland undrar jag förresten nästan om soppan kanske egentligen inte alls är god, utan bara innehåller något extremt beroendeframkallande tillsats...

14 kommentarer:

Lena sa...

Bara du inte läser innehållsförteckningen så blir det nog bra! ;)
Varm soppa med grönsaker i är toppen till lunch!

Anna sa...

Denna har jag också sett i butikerna i Sverige och då ska jag prova den! God Fortsättning på det nya året :)

Susie i köket sa...

Får väl prova den där soppan någon gång...nu är det ju dags att börja jobba igen och då behövs det ju lite "akut"recept.

Anonym sa...

Hej!
Den 20 januari kl 20.00 börjar ”Landet brunsås” i SVT2, ett program för dig som äter. Varför äter vi svenskar som vi gör? Programledarna Henrik Schyffert, Erik Haag och matskribenten Lotta Lundgren söker efter svaren i vår egen kulturhistoria, i omvärldens influenser och i trenderna som påverkar vad vi ställer fram på middagsbordet. Experter i programmet är Mats-Eric Nilsson och Richard Tellström.
Om du vill titta på programmet i förväg mejla magdalena.lofstrom@svt.se så skickar jag dig en länk där du kan titta. Vänliga hälsningar Magdalena

Skogseva sa...

Det är faktiskt en färdigsoppa som förekommer då och då hos maken och mig också. Som middagsmat dessutom. Med en hög räkor eller kräftstjärtar och någon grönsak som man gillar i soppan plus ett gott bröd till blir det en helt acceptabel måltid tycker
Skogseva

Lilla Pricken sa...

Jag gillar den oxå. Brukar slänga i lite risnudlar, några räkor och lite färsk koriander (om det finns hemma) för att göra den lite "matigare".

Lena sa...

Då måste jag få säga:
Min väninna bjöd på lika delar Thai och fisksoppa från Kelda. I med små broccolibuketter som får mjukna lite. I med fiskbitar som får gå klara nästan. I med en näve skalade räkor. Klart! Jättegott!
Själv hade jag toppat med dill eller persilja, men det var alltså såå gott!

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med! Keldas soppor är riktigt goda när det ska gå snabbt! Brukar köra med deras tomatsoppa med lite hackad fetaost och hackad basilika. Funkar kalas :-)
Kram Karin

Lena sa...

Keldas tomatsoppa är en av de godaste färdigtomatsoppor jag ätit!

Mamma Mimmi sa...

Tyvärr är det nog "tillsats" som är nyckelordet...tyvärr!

Unknown sa...

Alla har vi våra guilty pleasures!potoh

Daniella - BakeCake sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!

Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)
Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !
Ha det bäst!
Kram Daniella.

Boel sa...

Tycker också om att fuska med lite färdiga soppor ibland... Man måste få göra det lite enkelt ibland:)

Fröken Dill sa...

Lena, uuuuu innehållsförteckningen var hemsk!
Anna, kosntigt nog smakar den gott.
Eva, trots allt är den användbar.
Lilla Pricken, det lät gott.
Lena, inte ALLS dumt.
Karin, basilika och feta till tomat=GOTTT!
mimmi, som sagt, innehållsförteckningen är rysansvärd...
kristin, sååå sant!
Stort tack Daniella och varmt välkommen hit!
Boel, det finns tillfällen när man inte hinner laga eget.
Hälsar fröken Dill