onsdag 21 januari 2009

Snabba vingar


Jag är inte mycket för halvfabrikat, men ibland är de bra att ha. T ex om man vill hinna testa en god öl, Samuel Adams (på tappkran naturligtvis) på puben med sin J efter jobbet. J tog en Oppigårds winter ale.

Vägen hem går via Konsum Zinkensdam där man kan köpa Karinäs Swing wings. Trots sitt fåniga namn ligger de färska kycklingvingarna i en god marinad och blir verkligt saftiga, med knaprig yta när man lagar dem i ugn. Vi åt dem med en god vintersallad av gröna blad, morotsslingor, rättika, kikärtor, soltorkade tomater och shalottenlök.

Det är för mörkt att fota så jag har lånat en produktbild från Scan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter hur gott som helst och snabbt och enkelt! //Anna

Husmodern sa...

FIn blogg! Ses på fredag!

Anonym sa...

Jag började längta efter kycklingvingar när jag läste en bok där de äter sådana. (Louise Boye af Gennäs, tror jag). Testade att göra egna vingar, men gillar nästan de köpta ännu bättre!
Kul att du gillar bloggen Husmodern. Och lyckliga oss som får gå på stockholms-bloggträff imorgon!

Många hälsningar från fröken Dill