tisdag 6 januari 2009

Nya bekantskaper


Under julledigheten har jag gjort två trevliga nya bekantskaper.

Den första är den goda raps- och linoljan med citronsmak som vi blev bjudna på hemma hos J:s föräldrar. Urgod olja, med nyttig fettsammansättning. Att kombinera den med enbart lite flingsalt fungerar bra och den är såklart toppen i de flesta dressingar där citron passar.

När jag skulle köpa juice häromdagen var det extrapris på färskpressad juice med citrus. Apelsin, mandarin och blodgrape ingår i blandningen och den smakade verkligen gott. Särskilt den goda mandarinsmaken fungerar fint. Den blir en klar konkurrent till mina vanliga juicefavoriter, färskpressad apelsin eller blond grape.

Idag har vi haft en specialdag för min systerson. Det var hans födelsedagspresent. Husdjursmässa, bio och matlagning valde han. Middagen blev såklart cheesburgare som I, 7 år lagade "nästan själv". Imorgon ska jag försöka komma ihåg hur man egentligen gör när man jobbar...

Inga kommentarer: