söndag 13 december 2009

God Lucia!


I år bakade jag lussekatter efter Monica Ahlbergs recept. Det var lite meck med två degar, men förhoppningsvis gör det någon nytta för saftigheten. Lussekatterna blev goda, men jag hade kunnat tänka mig minst dubbelt så mycket saffran.

De levande katterna, J:s katter, väckte mig redan i ottan så det blev en tidig lussefrukost. Den trettonde december är en av de få dagar på året då jag gör frukost till J och inte tvärtom.

Jag önskar alla läsare en god och stämningsfull lucia!

2 kommentarer:

Martina sa...

Trevlig Lucia till dig med, hoppas katterna blev goda :-) Är inte själv så förtjust i lussekatter utan vi kör på Saffransbullarna som jag gjorde häromdagen istället.

Unknown sa...

Jag är väldigt känslig mot torra lussebullar, så antingen måste det vara mycket russin (blötlagda i nåt gott innan) i eller så gör min syster Saffransbröd med mandelmassa åt mig! Om jag har tur bakar hon det ikväll, då tvingar ja henne att gästblogga! Trevlig Lucia till dig med!