onsdag 8 april 2009

Rosta tomater


Nu pågår nedräkning inför påsken. Tidigt imorgon beger vi oss till landet, med en del av husdjuren och miljarder andra saker packade i bilen. Husdjur och packning avlastas på landet varpå J och jag beger oss till SPA på Rånäs slott. Hoppas att det blir lika bra som det låter.

Till påskbordet på min systers landställe har jag, mot bättre vetande, erbjudit mig att göra en tårta. Hmmm, vi får se hur det går, för jag är verkligen INGEN tårtperson... Kanske får jag ångest och gör istället något salt, mer Dilliskt...

Tomater så här års är inte så roliga, men J har upptäckt ett väldigt gott sätt att tillaga dem. Skär i halvor som snittas på några ställen. Rosta i ugn, 200 grader, 40 minuter med tunna skivor av vitlök instuckna, god olivolja, salt, peppar och färsk timjan. Resultatet är ett perfekt tillbehör till skivor av ditt favoritbröd.

3 kommentarer:

Anna sa...

Låter som ett perfekt sätt att tillaga tomater! Smaskigt! Härligt det låter med SPA! :-) Glad Påsk! //Anna

kicki sa...

Åhhh vilken mysig sida ! Hit återkommer jag flera gånger ! Mysiga recept :-) Hoppas du får en skön påsk !!

Fröken Dill sa...

Om det blev gott på att laga detta på tämligen smaklösa tomater så måste det blir super när man får egna. Min "tidiga" planta av sorten Cheerio blommar nu.

Kicki, varmt välkommen hit!!!

Massa hälsningar från fröken Dill