fredag 19 februari 2016

Fredagsgott!


Det har varit en bra vecka med fokus på lighta salladsluncher. "1-point" sa min viktväktande kollega om den asiatiska sallad jag åt idag.

Men inför kvällen har jag lyxat till det och köpt ekologisk biff. Nu ligger den på temperering. Jag har länge varit sugen på att laga Sofijas vinnarbidrag i Cono Surs matbloggstävling - Grillad biff med wasabi-bearnaise och parmesanfries. Jag tror inte J blir ett dugg ledsen om vi äter detta till middag...

Uppdaterat: Vilken fantastiskt god rätt! Trots att biffen tyvärr var ganska seg var det bland det godaste jag ätit. Ett genidrag att pimpa bean med wasabi. Också en väldigt bra beskrivning hur såsen ska tillagas för att minimera risken att den skär sig. Och de ugnslagade friesen blev minst lika goda som om de varit friterade.

2 kommentarer:

Red Scream sa...

Ser supergott ut! Här steker vi pankisar och snart blir det popcorn! :-)

Fröken Dill sa...

Blev verkligen tpppen, trots att köttet tyvärr var rätt segt. Popcorn - GOTT! Det äter jag nästan varje dag i väntan på att middagen ska bli klar.