onsdag 13 februari 2019

Crispy chicken roll


Det har spridit sig som en löpeld på jobbet - ryktet om den goda Crispy chicken roll som finns på Sushi Keyaki nära kontoret i Hammarby Sjöstad.

Jag var först väldigt tveksam. Kyckling i sushi kändes fel och något krispigt inlindat i sushiris, blir inte det obehagligt uppblött?

Häromdagen fick jag smaka en bit av en kollega och jag tar tillbaka ALL tveksamhet. Det var hur gott som helst! Tempurakyckling kombinerad med sushi som äts varm och nygjord - två önskningar i ett!

Det var faktiskt så gott att jag kan tänka mig att häva mitt hemma-friterings-förbud som tillkommit p g a otillräcklig köksfläktskapacitet. Kanske kan man sköta själva friterandet av Crispy chicken roll på balkongen? Å andra sidan kan jag tänka mig att köpa den goda rätten färdig tills landetsäsongen, då vi friterar utomhus i pergolan, börjar.


Inga kommentarer: