onsdag 7 december 2011

Vad som får mig att komma iväg till jobbet


Jag gillar mitt jobb, men de mörka mornarna så här års gör det ändå svårt att komma iväg i god tid. Turligt nog finns det draghjälp. På mitt kontor har vi börjat med lyxiga teer från "Four O´clock". Min favorit är "Licorice spice". Den är helt olik alla andra teer och smakar helt underbart av lakritsrot, stjärnanis, kanel, apelsinskal mm. Det doftar i hela rummet när man gör i ordning en kopp.

Nämnde jag att vi har måndagsfrukost också, ekologisk frukt och fredagsfika. För att inte tala om fester. Ikväll har vi till exempel julfest. Ibland jobbar vi också...

Jag har ett bra jobb!

5 kommentarer:

Karin W. sa...

Du verkar minsann ha en trivsam arbetsplats!

Mårtenssons kök sa...

Förr hade friggs ett lakritste som var riktigt gott, men det har vi inte sett till på länge. Har saknat det men då kan vi kanske kika efter detta istället då.

Jimmie Lannér sa...

Ja du verkar då ha ett väldigt bra jobb, låter mysigt, finns det nån ledig tjänst som man kan söka ;)
Ha en fin dag :)

Lena sa...

Haha! Ja, det är nog inte alla som ibland jobbar på jobbet :)

Fröken Dill sa...

Karin; ja, den är verkligen toppen!
Mårtenssons; har testat flera laktritsteer, bl a yogi-te, men det vi har på jobbet är outstanding godast (dyrast också, tyvärr...)
Jimmie; inte alls omöjligt om du är en duktig arkitekt eller byggnadsingenjör.
Lena; det sägs att det viktigaste jobbet och de bästa idéerna kläcks på fikarasten!