söndag 30 november 2008

Lycka i en låda


Varannan fredag är jag lika förväntansfull som ett barn på julafton. Jag sitter på jobbet och bara längtar efter att få åka hem till min trappuppgång. För där väntar han på mig. Min stora kärlek. Fisklådan. Ibland kommer han i sällskap med en kompis fylld med grönsaker och rotfrukter (gör sig bättre på bild).

Att prenumerera på Årstidernas lådor är inte billigt. Ändå känns det som en present till sig själv.
Av flundrafiléerna som kom i fredags lagade vi en thaiinspirerad rätt. Fisk som får tillagas i sitt eget spad i sällskap med thaismaker blir toppengott.
Thaiflundra
Lägg fiskfiléerna i portionsstora aluminiumfoliepaket tillsammans med tomathack, en skvätt fisksås, lite pressad lime, finstrimlad shalottenlök, vårlök, strimlade limeblad, färsk koriander, citrongräsbitar som bankats och hack av en het chili. Laga i 200 graders ugn tills fisken är färdig. Servera med jasminris och en grönsallad.

Inga kommentarer: