måndag 17 november 2008

Gott och snabbt


Det är inte alltid man har tid att laga mat. Ibland blir hungern akut t ex när man handlat på Ikea. Vis av vårt förra avskräckande besök på möbeljättens resturang packade vi snabbt in möbelkartongerna för att vända bilnosen mot Max hamburgerresturang. Max fick ett fint betyg i DN häromveckan och det är faktiskt J:s och min favorit i budgethamburgerkategorin. De har något helt annat än svampiga Mc Donaldsburgare och har förstått att hamburgare måste ätas direkt när de är nylagade. Eftersom vi hade en nyinköpt TV synlig i bilen valde vi Drive-in-alternativet på Max. Lite svårt att balansera maten i knät och på instrumentbrädan, men rätt mysigt att sitta i en sakta igenimmande bil och frossa på god burgare, juice, bönsallad och en massa pommes dippade i ketchup + peppar. Vem var det som sa att fröken Dill är en matsnobb???

1 kommentar:

Annika sa...

Hej! Jag insåg att jag glömt lägga din blogg bland mina favoriter på netvibes. Jag har ju missat massor!
Du har verkligen en fantastiskt fin blogg, med vackra bilder, läckra recept och ett sätt att skriva som verkligen tilltalar mig som läsare. Jag blir jättesugen på att pröva dina recept!