tisdag 26 mars 2013

Frukostvärdinnan



Jag har såna lyxiga mornar. J som är morgonpigg går upp och gör frukost. Jag vaknar av att jag hör honom stöka i köket, prata och gosa med illrarna. På sista tiden har tydligen Vintra, vår tvååriga hona, med mer energi i sig än man trodde var möjligt, fått jobb som frukostvärdinna. Hon sitter i husses morgonrocksficka och "hjälper till" med att laga frukost. Fast när det kommer fram plastpåsar på bänken har hon svårt att hålla sig på plats. Av någon anledning är hon helt galen i plastpåsar. De SKA bitas sönder!

När det blir dags att skära frukostgurkan får Vintra komma ner på golvet och både hon och illergubben Gizmo får varsin bit morgongurka att mumsa på.

Sedan äter jag och J frukost i sängen. Två mackor med ost, te och DN i morgonsolen. Så ser en perfekt morgon ut!

2 kommentarer:

Martina sa...

Vilken sötnos!

Fröken Dill sa...

Visst är hon gullig vår lilla "pynka" och full av liv och upptåg. Jag stängde väl in henne i köket imorse...
Hoppas fröken Dill