fredag 28 oktober 2011

Andra har lagat mat... åt mig... igen!


Den här veckan fortsätter som den började genom att jag blir bortskämd med mat som andra lagat. Igår var vi på en invigning av hotellokaler mitt i city som några av mina kollegor ritat.

Det hela såg väldigt fint ut och hotellet hade fixat bubbel och snittar, följt av mingelbuffé med smarta smårätter.

Vi avnjöt ceviche med tonfisk, mango, lök, chili, lime och koriander, ett litet elegant glas med krämig jordärtkockssoppa toppad med örtolja, krustader med perfekt rosa örtfylld kalvfilé, mustig skogssvamp och rödvinsreduktion samt pocherad lax med tomatdressing och grönsaksnudlar. Väldigt bra val av smårätter. Det enda som var varmt var svampen och rödvinssåsen, men detta ändå gav buffén en känsla av varm mat. Jag tänker absolut låna idén till ett annat tillfälle!

Jag hade gärna stannat en stund för att avnjuta den vitchokladspannacotta med rörörda hallon och cognacstryffel som utlovades till efterrätt, men var tvungen att hasta vidare till Vasastan och systerson I:s födelsedagsfirande. Stort grattis, I, och tack för den goda glasstårtan du gjort, syrran!

3 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Lyxigt att bli bjuden, det är skönt att få ta paus från köket då och då, om det inte blir för ofta ;)

Lottzy sa...

Ja det är roligt att laga mat men ändå roligare att äta den ;-)
//Lottzy

Fröken Dill sa...

Alexandra och Lottzy; absolut kul att äta andras mat ibland. Ger dessutom massor med inspiration!