onsdag 16 januari 2008

Hemma hos


Igår skulle jag hälsa på hemma hos J och hans katt för första gången. Spännande! Det visade sig vara väldigt fint hemma hos J. Alla ljusen brann och det lilla köket väntade på de ivriga matlagarna.


Jag hade tagit med råvaror. Jag funderade mycket på vad jag skulle välja, men bestämde mig tillslut för att de flesta killar gillar kött. Jag jobbar rätt nära butiken FineFood som har riktigt bra kött. Fin hängmörad biff fick det bli med potatis, vitlöks-crème fraiche och en god sallad. Innan maten fick vi lite soltorkade oliver, kronärtskocksröra på baguetteskivor och annat plock. Vinet var italienska Simposio, som är lite dyrt, men alltid bra. En riktigt mullig italienare med mycket fatkaraktär och smak av mörka bär/läder/tobak/kaffe.



J hade gasspis vilket var väldigt bra för biffen. Potatisen tillagade vi som min familj brukar: halvcentimetersskivor i tunnt lager på oljat bleck, salt , peppar och någon grönkrydda på. 200 graders ugn tills de blir lagom bruna.








Inga kommentarer: