söndag 21 februari 2016

Djungelcurry på Slottsträdgården


Igår for vi till landet för att titta till huset, lämna några grejor och hämta andra. Just den stund vi var där tittade solen fram och snön glittrade. Minus ett par grader och februari kändes plötsligt helt drägligt. Jag hämtade hästgödsel till ett spännande odlingsprojekt och så fick vi oss en pratstund med grannen som har de fina hästarna och hennes väldigt leksugna hund, Tellmi (eller kanske stavas det "Tell me"?)

På vägen tillbaka till stan åkte vi förbi Slottsträdgården i Ulriksdal och åt en supergod lunch. Det stället gör allt gott och har alltid otroligt bra vegoidéer.

Lunchreceptet kommer jag att sno rakt av och frågan är om vi inte kommer att äta det redan på måndag.

"Djungelcurry" (oskarp på bilden - vi var hungriga!) var helt enkelt en ganska het thailändsk röd curry med en massa goda grön- och rotsaker och champinjoner plus svarta bönor. Enkelt och genialiskt!

2 kommentarer:

Elin sa...

Älsar Ulriksdal, och många genialiska idéer har jag stulit därifrån. Som deras vego-thai-curry med stora blancherade vitkålsblad.

Fröken Dill sa...

Jag dyrkar i princip allt på Slottsträdgården. Maten, ljuset, alla snygga saker, självplock av tulpaner, superfina växter av alla slag o s v. Synd bara att det blivit FÖR populärt med trängsel somföljd. Jag minns när min syrra jobbade på Polishögskolan och berättade omett lunchställe med billig vegbuffet som i princip ingen kände till....