torsdag 13 augusti 2009

J:s balkongodling + fest i skärgården


J:s balkongodling är kanske inte den mest produktiva, men lite skörd ger den! Här tomat, chili och vaxböna. Jag tror de hamnade i en omelett men jag är inte säker för själv åt jag middag på en arbetskompis landställe i skärgården. Vi hade ljummet uppehållsväder och satt hela kvällen på bryggan, precis vid havet och såg åskvädren som drog fram inne på fastlandet.

Maten var också otroligt god. Först fick vi små fina glas med crème ninon, pepparrotsost och kräftstjärtar OCH västerbottenpaj OCH små goda knäckesnittar med mjukost. Huvudrätten var en örtig laxsida som bakades på salt i ugnen och åts med kokt potatis, romsås, grönsallad och en helt fantastisk asiatisk sås med bla koriander, soya och sweet chilisås. Till efterätt blev det melonbitar och parfait på röda vinbär. Behöver jag tala om att jag åt massor? Tack snälla arbetskompisen, M, för att vi fick komma till ditt fina ställe och äta så gott!

1 kommentar:

Anna sa...

Se där ;) ja det blir ju inte ett överflöd på en balkong men en speciell känsla och smak med egenodlat! Och vad gott det låter med maten! Hungrig nu ;) Kram Anna