fredag 20 januari 2017

Fredagsvinet är det GODASTE VINET!


Så här kan det gå till hemma hos oss på fredagar.

På kvällen efter jobbet samlas vi i köket för att i lugn och ro njuta av fredagsvin/fredagsöl och samtidigt fixa vitkålssallad och baka pizza.

Fotografering av vinglas och ölflaska. (Jag är svår på "fulvinet" Copertino och det var en extra god öl med snygg flaska tyckte J.)

Jag flyttar vinglaset till matbordet.


En mikrosekund senare står glaset på ända och far nästan i golvet. Vem var skyldig?




En titt under bordduken gav svaret. En fredagspigg Vintra hade snabbt som ögat klättrat upp på sittbänken via fårskinnet som ligger där och hoppat vidare till köksstolarnas sitsar. En spännande duk som hänger ner? "Ah, den ska jag klänga mig i." Som en annan Tarzan i en lian hängde vår lilla päls i duken, medan jag räddade glaset i absolut sista ögonblicket.

En busig iller är inte ett lätt husdjur, men man skrattar varje dag åt hennes kreativa hyss.

2 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Men, en tamiller! Vi hade en Inis när jag var yngre. Inte helt tam dock, så man fick passa sig... Men är er vän helt tam?

//Malin

Fröken Dill sa...

Vintra är inte riktigt hundra procent pålitlig. Hon KAN bli överentustiastisk och nafsa, även om det inte händer ofta. Tidigare har jag haft flera tamillrar som varit helt bitfria, i alla fall mot matte och husse.