tisdag 13 april 2010

En smak av Sicilien


Efter att ha läst mycket gott på många bloggar om Butik Citronodlingen slog även jag till. Det tar lite tid och kostar lite pengar att få varor skickade från Italien, men vilka varor sedan!

Torronen är nog ett av de godaste godis jag testat! Don Nonos olivolja smakrik och härligt gräsig, men ändå mild för att inte tala om kronärtskockscrèmen som jag tänker breda på crostinis. Som bonus fick jag med sicilianska pecannötter som var färska och fantastiska. Tänk att bo på ett ställe där man kan odla pecannötter. Jag är grön av avundsjuka!

2 kommentarer:

Björn Gunnebro sa...

Hej !
Kronärtskocks creme..Mums...
Har ett recept på en som jag brukar göra som förrätt. Jag lägger ett ägg av cremen på en toast, samt ett par chips av tryffelsalami (torka tunna skivor på ca 100 grader i ugnen i ca 40 min.)

Så här gör jag :

Mixa en burk kronärtskockshjärtan med ca 1/2 dl philadelphia ost och några droppar tryffelolja. Smaksätt med salt & vitpeppar. Garnera med sallad och ett par dropapr med balsamico glaze.

Mvh
Björn "Scubachef" Gunenbro

Fröken Dill sa...

Mmmmmmm, stort tack för det tipset! Nu vet jag både vad jag ska göra med innehållet i burken och hur jag ska laga en ny creme när den tar slut.
Tack snälla Björn!!!!
Hälsar fröken Dill