fredag 16 april 2010

Det drar ihop sig till fredagskväll

På fredagarna brukar vi dela idéer om den kommande kvällens middag redan på morgonen. Halva nöjet är att verkligen längta till middagen och fredagsvinet! Ikväll ska jag laga en riktig favorit som jag inte tror har varit med på bloggen tidigare, glacerat lamm med portvinssås. Vi är inne i en riktig lammperiod just nu. J vill ha risotto till. Jag tror det blir en variant med kronärtskocka eller möjligen jordärtskocka. J handlar vin och det brukar han vara väldigt bra på. Det är något visst med fredagskväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inte som någon dum idé. Vi har bägge huvudingredienserna i vår förvaring, kanske lördagsmat här då?!

Trevlig kväll önskas från ett berg i Värmlandskogarna.

Mikkan sa...

Ja, oavsett vart man befinner sig så känns fredagskvällen speciellt på något vis. jag sitter på ett tåg till Gbg, men även där är det inte som vilken annan kväll, det är nåt glas vin och känsla av ledigt. I love it! :)

Erka Perka sa...

vad gott det låter! jag hoppas du delar med dig av ett recept senare. Trevlig helg!