måndag 13 mars 2017

Fjällmeny

Enda vinterbilden jag hittade...

Snart är det dags för en långhelg i Sälen med ett femtontal kollegor från jobbet. Vi ska fira avslutet av ett stort projekt. Det ska bli kul. Jag och M kommer ha ansvar för en av de middagar som ska ätas. ROLIGT!

Här är mina förslag på fjällmenyer so far:
  • Halstrade pilgrimsmusslor på bädd av grapefrukt/avokadosallad med asiatiska smaker
  • Kryddig fjällröding med couscous, het sås och gröna bönor
  • Crepes Suzette på mitt vis med vaniljglass
  • Texmex/Tacobuffet de luxe 
  • Sallad med tequilamarinerade exotiska frulter
  • Polynesiska revbensspjäll
  • Thailändsk röd curry på vit fisk
  • Ananasglass, serverad i ananashalva
Hur ska vi kunna välja en enda?

Var det någon som sa att man brukar åka skidor i fjällen? Neeej, jag vill hellre baka bröd, förbereda snacks och laga mat...

2 kommentarer:

Martina sa...

Pilgrimsmusslor och röding låter fantastiskt gott tycker jag :-)

Fröken Dill sa...

Vad roligt! Röding och pilgrimsmusslor är några av mina egna favvisar, men jag har en liten misstanke (kan vara en fördom) om att mina manliga kollegor föredrar kött. Jag får väl helt enkelt stanna i fjällen en vecka för att hinna äta mig igenom allt...