lördag 28 maj 2016

Så mycket att skriva om, alldeles för lite tid...



Snälla ge mig mer tid så här års!

Jobb, odling, spännande projekt och supergod mat mer eller mindre varje dag, men alldeles för lite tid att skriva om något präglar "sköna maj" detta år.

Jag har en massa spännande inlägg på lut, men bjuder ikväll på en helt nyutslagen kaprifol.

Doften av kaprifol är för mig oerhört förknippad med försomrarna på vår familjs landställe på Adelsö i Mälaren.

Sommarlovet när jag var fjorton år åkte jag och två kompisar ut till vårt hus på ön efter skolavslutningen.

Vi var äntligen gamla nog för att kunna rå oss själva med mat (spagetti och ketchup, typ...), men inte tillräckligt avancerade för att hitta på något dumt. Jag minns att det dök upp en granntjej, yngre än oss, som försökte introducera oss för "dåligheter", men vi försvarade oss med våra herbarium. Låter som om det inträffade på 1800-talet, men var faktiskt inte SÅ många år sedan.

Om jag rotar tillräckligt djupt kan nästa inlägg/bild visa detta gulnande herbarium som jag fortfarande har kvar.  Massa glad helg önskar fröken Dill

Inga kommentarer: