tisdag 11 mars 2014

Inte middag, enligt J


"Ät riktig mat!" säger J och visst har han rätt... Meeen, det är så trist att laga mat åt bara sig själv. Och i ett sommarhus utan rinnande vatten, avlopp och sophämtning vill man göra det enkelt när det går. Fast.... OK, micropopcorn ÄR inte middag!

ICA i Rimbo har en delikatessdisk med ett ganska bra sortiment av ostar. De säljer också lokalproducerade "Malita marmelader". Jag misstänker att fikonen i den marmelad jag köpte idag inte precis är lokalodlade, men marmeladen var jättegod - både till brieosten och St Aguren.

Jag fick ta bilden ganska långt innan "middagen" avnjöts. Det sista dagsljuset lämnar byn innan kl 18, men nu blir det ljusare från dag till dag.

Och jag kan trösta J med att jag lagar middag i alla fall varannan dag!.

Inga kommentarer: