onsdag 19 juni 2013

Härliga årstid!


Igår följde J med ut till landet efter jobbet. På vägen mellan bussen och stugan gjorde jag ett fynd - de första mogna smultronen! Jag kan lova att de smakade sommar.

Idag tog jag tidiga morgonbussen till stan och jobbet. J stannar på landet några timmar för att klippa gräset och fixa till inför den kommande helgen. När jag kom fram till kontoret höll min arbetskompis L på att lasta in härliga grönsaker till försäljning, direkt från trädgården i Nynäshamn. Det doftar helt underbart här av alla fina kryddväxter.

L:s grönsaker är superfina. Jag slog till på brontosaurusstor spenat, helt perfekta vårlökar och en spännande planta äppelgurka.

Annars fanns det enorma knippor med färsk dragon, pac choi, koriander, mynta, lila rädisor, smulgubbsplantor och mycket mer. Vilken lyx att ha en egen grönsaksleverantör på jobbet!

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Wow vad härligt! Både med smultron och möjligheten att få handla grönsaker på det sättet. Så gott och fräscht!

Fröken Dill sa...

Supersmart, särskilt med tanken på att vissa odlingar blir mindre bra och då är det ju perfekt att komplettera från L:s trädgård! Nu hoppas jag kunna frossa i smultron under tiden som kommer!