måndag 21 september 2009

Häng med till jobbet!!!

För några veckor sedan började jag cykla till jobbet. Det har verkligen varit jätteskönt även om jag ännu inte nått ner i matchvikt från 19-årsåldern. Det kanske inte är något att stäva efter, fröken Dill är trots allt en rätt smärt person (nåja…). Vägen till jobbet är så fantastiskt fin, särskilt när det är vackert väder. Tänk att det kan vara så lantligt i Stockholm!


Start hemma!

"City Gröndal"

Blommade buske

Liten stuga som inte verkar användas, tyvärr blir den ofta vandaliserad.

Stiliga silos

Utsikt från Liljeholmsbron


Sandstrand vid Årstaviken


Badbrygga, den var full med badande senare på eftermiddagen


Kolonistugorna klättar uppför söders södra strand


Gamla Årstabron, en av stockholms vackraste broaroch ganska diskreta nya bron, "falukorven"


Aningen fascistisk arkitektur i Årstabrons torn?


Ljuva näckrosor


Ännu en badbrygga


Bro med fantastisk blomsterprakt



Sista nedförsbacken


In i Hammarby Sjöstad

Framme! Dags för en kopp kaffe.
Hur ser er väg till jobbet ut?

4 kommentarer:

Annika sa...

Vilken underbar väg till jobbet! Önskar att även jag kunde cykla...till jobbet, alltså.

Rebecca sa...

Trevligt att få ta del av din jobbväg. Min är obefintlig eftersom jag jobbar hemifrån, men snart hoppas jag på att ha en jobbresa till Stockholm.

Anonym sa...

Är du helt säker på att du bor i Sveriges största stad?
Trevlig idé att bjuda på en cykeltur.

Fröken Dill sa...

Annika; det är suveänt och säkert bra för hälsan också, enda problemet är att det snart blir kallt och mörkt.
Rebecka; vad spännande, Uppsalapendeln är inte så dum om man får sittplats.
Pia; ja man kan verkligen undra. Jag njuter!
Hälsar Dillen