onsdag 2 september 2009

Äntligen!


En viktig medlem i min brokiga "familj" är snabb-SAAB:en, här på idolbild tagen vid havet på Gotland. SAAB:en har varit med ett par år nu och är den första bil jag har. Det fina fordonet har skött sig utmärkt, men parkeringssituationen på min gata är minst sagt kaotisk. Jag får parkeringsböter, blir tvungen att åka hem från jobbet för att parkera om bilen o s v, o s v.
Därför var det stor glädje igår när SAAB:en kunde ta parkeringsplatsen på vår gård i bestittning. J och jag firade med en liten flaska Frexinet. Vi satt i korgstolarna i trädgården och skålade med varandra och med SAAB:en i den ljumma sensommarkvällen. När andra bilar kom förbi på gatan, desperat letande efter p-plats skrattade vi elakt "Hä-hä" som den där killen i South Park (Cartman?). Skadeglädje är den enda sanna glädjen! Dessutom kan vi nu ta emot bilburet besök eftersom det går att klämma in en extra bil bakom SAAB:en.