lördag 9 maj 2009

En bra Dill reder sig själv!

Det finns vissa saker som killar/män bara KAN. Vete sjutton hur det går till, de verkar inte ens behöva lära sig, de bara kan. Samma saker gör ofta oss tjejer ängsliga. En av de där sakerna är att hatrera ett bilsläp. En annan att köpa STORA plankor på byggmarknaden...


Idag är jag mäkta stolt över mig själv. I dagens bedrift ingick att hyra ett släp, hämta det, koppla fast på bilen, köra till jordstationen och hämta jord, köra till byggmarknaden och köpa jättelånga och jättetunga brädor; 5 st 45x195 över 5 m långa, spänna fast dem på släpet, köra hem och lasta av alltihop och sedan tillbaka till uthyrningen med släpet i tid. Phu, jag är fullständigt slut, men DET GICK!


Nu måste jag ta det extremt lungt i minst ett par timmar. Sedan blir det middag hemma på landet hos syrran i grannbyn.



Imorgon har jag planer på att bege mig ut på en lugn och fridfull naturexkursion!

2 kommentarer:

Nybergs Värld sa...

Jag är imponerad, det där hade jag aldrig fixat...good work!

Fröken Dill sa...

Tack Linda! Det var en liten miss i planeringen som ledde till att jag inte fick hjälp i lördags. Fast det gick ju bra ändå. Men jag såg till att aldrig behöva backa med släpet för det kan jag bara inte. Och det är också en sån där underlig grej, J och min svåger bara KAN backa med släp, de förstår inte ens vad som är problemet

Hälsar fröken Dill