torsdag 22 januari 2009

Jobbar, jobbar...

Igår var jag på ett mördande långt heldags-jobbmöte. Samgranskningsmöte kallas den här typen av möten och det är precis lika roligt som det låter.

På mötet fanns obegränsad tillgång till såna där otäcka, hårda, sura reklamkarameller innehållande socker och kemiska smak- och färgämnen.

Jag fattar inte felet, men varje gång de finns äter jag alldeles för många och får hela tungan uppfrätt och färgad + ont i magen.

Ett tips till mig själv och alla andra är att bojkotta de vidriga karamellerna. Ändå vet jag att det kommer att bli likadant nästa gång. Uppfrätt tunga och ont i magen...

Möjligen beror det på spänningen att man ska få en GRÖN, som i alla fall är lite mindre äcklig än de röda, oranga och (o fasa) gula varianterna.

Bilden är lånad från Reklamkarameller.

Inga kommentarer: