tisdag 1 mars 2016

Zetas







Tyvärr är det inte varje helg jag lyckas locka med min kille till mitt favoritställe för trädgård och odling, Slottsträdgården i Ulriksdal.

Betydligt mindre, särskilt under den kalla årstiden när plantskolan är stängd, är Zetas som ligger söder om stan.

På Zetas kan man så här års inte räkna med att finna allt praktiskt man behöver, men miljön är härlig , man får massvis med inspiration och alla saker de har är bara sååå vackra.

Med tanke på hur fullständigt nedlusade både Slottsträdgården och Zetas är av kunder, till och med så här års, tycker jag att det behövs flera ställen som dessa. Trista kedjorna Blomsterlandet och Plantagen är inte alls samma sak.

Nu är ju den kalla säsongen lite svår, men varför inte starta säsongsöppna fina plantmarknader/trädgårdsbutiker, gärna i kombination med fikaställen? Jag minns att det fanns en sån (om än av det mer ocharmiga slaget) i Täby när jag bodde där som mycket ung.

Inga kommentarer: