måndag 9 februari 2009

Citrus 5 - Drink från en gammal dejt(?)


Under mina år som singel hände det, i alla fall ibland, att det dök upp någon person av motsatta könet. T ex en kompis granne som bjöd hem mig för att titta på konst. Han var konsthandlare. Jag tog med mig några asiatiska spett och killen bjöd mig på en helt fantastisk grapefruktdrink. Jag vet att den innehöll mixad blond grapefrukt och någon slags sprit, men vilken? Har försökt experimentera, men det blir inte riktigt likadant.

Vi tittade på konsten som var helt otrolig, men alldeles för dyr för mig. Sen sa killen att det där med konsten inte var anledningen till att han bjudit hem mig. Sen hände INGENTING. Jo, vi åt upp, sa hejdå och jag gick hem, vi sågs aldrig mer. Frågan är, var det en dejt???? Borde jag ha tagit något slags initiativ? Jag vet faktiskt fortfarande inte! Kan du inte höra av dig, gamla eventuella dejtkillen, berätta hur det egentligen var OCH passa på att ge mig receptet på grapefruktdrinken? Eller, någon annan som har ett vansinnesgott drinkrecept på mixad grapefrukt mm?

6 kommentarer:

Husmodern sa...

Haha, JA du skulle nog tagit ett initiativ där! Men eftersom du inte gjorde det gissar jag att han inte var så intressant, konsthandlaren.

Incognito sa...

Jag är ju lite mer till åren, men det var faktiskt skitkul när jag snubblade över en flamma på nätet som jag träffade någon vecka under 1973-1974. Hon var 18 och jag var 19. Och hade inte haft kontakt sedan 1975. Coolt! Och just att det var så kort och egentligen aldrig ledde till något allvarligare så har mystiken i den "affären" alltid funnits kvar. Nu skall jag bara jaga rätt på två till från 70-talet som jag är lite nyfiken på.

Jo, jag får göra så här för jag är singel (den här veckan i alla fall).

Unknown sa...

Jag tänker tipsa om drink! Gör en margarita på blodgrape, inget världsomvälvande men riktigt gott, gör en hel kanna. Eller gör mojito och dyl på grape istället för lime.

Anonym sa...

Husmodern, jag hann faktiskt knappt tänka efter om han var intressant, konsthandlaren. Var helt betagen i att få se orginalverk av Yves Klein (min favoritkonstnär).

http://www.artnet.com/artwork/425271128/171046/globe-terrestre-bleu.html

Ett par såna här hade han, konsthandlarn. HEMMA!!! Jag funderade faktiskt på vilken bank jag skulle råna för att ha råd med en sån. De är bara blå, blå, blåare än blått.

Spännande med dejter, incognito och jättetack för drinktipsen, Kristin.

Hälsar Dillen

Pytte/Eleonora sa...

Jag fick en jättegod drink på The Vampire Lounge i Stockholm en gång för hundra år sedan som hette Red Devil; minns att den innehöll gin, grapefruktjuice, muddlade jordgubbar, lite socker kanske, förmodligen en skvätt lime och toppades med soda. Riktigt friskt och gott för den som inte gillar slisk!

Anonym sa...

Red Devil lät god. Grape och gin borde fungera bra tillsammans.
Tror fröken Dill