torsdag 12 februari 2009

Alla hjärtans Dill


Jag råkade, på skämt, fråga J om vi verkligen kunde acceptera en kompisinbjudan till Fonduekväll på lördag eftersom det är Alla hjärtans dag. Han tog mig på allvar och har lovat att fixa ”Alla hjärtans Dill” imorgon istället. Jag vet ännu inte vad det går ut på, men det låter lovande.

Fast det finns ju en viss risk att det är någonting liknande Seinfeldt-George´s pappas alternativa högtid, Festivus. (Om ni inte kommer ihåg avsnittet finns en sammanfattning HÄR.) Det är ju trots allt fredagen den 13:e imorgon…
Uppdaterat 08-02-14:
Jag behövde inte oroa mig. Alla hjärtans Dill var jättebra! Vi startade med bubblet, Pongracz (tack för tipset Pytte!) och färska räkor som vi delade med siamesen. Sedan hade J lagat fläskfilé efter det här receptet. Toppengott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att en viss Siames har varit med och bestämt hur kvällen ska gå till. Nått med tonfisk tror jag hon spann om...


J

Anonym sa...

Tonfisk är ju gott. Fast kanske inte den på burk förstås...

Anonym sa...

Tack så jättemycket, underbara J och siamesen! Det var en verkligt fin Alla hjärtans Dill.

Hälsar fröken Dill