tisdag 7 oktober 2008

Suget från godislådan...


På jobbet har vi en hemsk frestelse. En låda där man för en tiokrona kan köpa sig en godisbit. Under långa arbetsdagar är jag svår på kexcholkad, toblerone, dajm eller den allra godaste – fransk nougat!

För att komma ifrån det förrädiska suget från godislådan har jag bestämt mig för att försöka ta med mig lite alternativ. Först ut är en blandning av nötter och torkad frukt, med betoning på tranbär, ½ kg inköpt för 41 kr på Willys. Kvaliteten är hög. Pinfärska hassel- och cashewnötter blandat med saftig torkad frukt. Faktiskt är det så pass gott att dagens medhavda ranson snabbt tar slut. Nu är frågan – räcker detta intag för att hålla undan chokladsuget hela eftermiddagen? Jag fiskar upp det sista sultanrussinet och håller tummarna!

Inga kommentarer: