onsdag 18 mars 2009

Ny snabb mackfavorit


Nu börjar det dra ihop sig till köttfärssåstävling. Jag har stått i köket och kokat halva natten, tyvärr utan kamera. Nu är i all fall planen att använda arbetskompisarna som smakpanel för att finjustera kryddningen. Jag har ingen aning om min sås är den godaste, men det ska bli spännande att testa några olika varianter, om inte annat för att få ny inspiration.

I lördags hade vi bråttom iväg till varvet för att ta hand om en båt (J) och en grind (jag). Vi behövde en snabb lunch. J uppfann då en jättegod macka. På en knäckeskiva (gärna överblivet julknäcke) läggs ett vändstekt ägg och en röra bestående av finhackad lök, palsternacka och rotselleri samt lite kaviar och creme fraiche. Det hela saltas och peppras och toppas med lite finskuren purjolök.

2 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Låter smarrigt! Det ska jag testa!

Anonym sa...

Kul påhitt med en köttfärssåstävlingen. Lycka till, fast jag gissar att det kanske inte är på jätteblodigt allvar, men att vinna är ju alltid skoj =)

Mackan låter jättegod.