söndag 24 april 2016

Vegoveckan


Efter en helg i det hårda trädgårdsarbetets tecken frågar jag mig själv: hur gick det med vegetariska veckan? Svaret är - tack bra, trots tidsbrist har vi ätit väldigt gott och köttfritt.

Det här åt vi till middag:

Måndag: Tacos med pulled Oump
Tisdag: Genialiska hemlagade gröna ugnsfalaflar med tillbehör
Onsdag: Min favorit bland morotssoppor med yoghurt, sweet chili och koriander
Torsdag: Indiskt med halvprefab av god kvalitet, Pataks kryddblandning
Fredag: Vegetarisk pizza med paprika, oliver, svamp, lök och buffelmozzarella, färdigköpt surdeg tillagad på pizzasten

När vi satt och sörplade vårt fredagsvin/öl råkade J börja prata lyriskt om Plankstek, så det blev ett avbrott i vegoveckan med hemlagad sådan på lördagskvällen. Det är bara så sjukt gott med hemvevad bea. Vi kompenserar med att köra vego nästa vecka också!

Vi har lagat snabb mat och ätit otroligt gott i veckan. Mina enda problem och små avsteg är några luncher då jag inte haft mer än några minuter och befunnit mig på stan. Korv är vare sig vegetariskt eller nyttigt, men det är lättillgängligt, snabbt och den där starka senapen är beroendeframkallande...

Inga kommentarer: