fredag 11 mars 2016

Vårt avlånga land

Mina smaklökar är fortfarande helt lamslagna. Allt smakar papper, så jag kan tyvärr inte dela med mig av någon god mat för tillfället. Passar på att dricka mängder med nyttig grönkålsjuice. Inte gott, men eftersom jag inte känner smak så går det ju bra för tillfället.





Igår var jag på tjänsteresa till Malmö. Så här års märker man verkligen vilka skillnader i årstid det är i vårt avlånga land. När jag klev ut från kontoret i Malmö igår för att promenera till tåget hade solen kommit fram och det var en sån vacker ljummen vårkväll. Gräsmattorna var gröna, mängder med snödroppar och vintergäck blommade. Scilla och till och med påskliljor var på väg upp. Massor med folk var ute och alla verkade glada. Ni vet, det där ögonblicket då våren kommer på riktigt...


Inga kommentarer: