tisdag 14 januari 2014

Underbar och GALEN odlingssäsong


I fredags hade jag redan vid lunchtiden jobbat 17 timmars övertid för veckan. Det allra mest akuta var faktiskt äntligen klart på jobbet, jag var helt slut, men inte tillräckligt trött för att åka hem och sova.

Begav mig istället till Östra station, slukade en snabb tunnbrödsrulle och satte mig på bussen mot landet. Uppe i roslagsbyn var allt lungt, blötsnön föll allt tätare, medan jag satte nät runt fruktträd och tidigt uppkomna vårlökar.

Galet nog kunde jag dessutom skörda - frissésalladsblad, asiatiska kålblad, grönkål, persilja, mynta, en späd purjo och några härligt söta kapkrusbär. DET är inte fy skam för att vara i januari!

Jag tror faktiskt aldrig tidigare att jag haft någon skörd att tala om EFTER att årets första fröer är satta. Häftigt! Hemma har fröer av ätlig passionsfrukt just kommit ner i jorden... Min förväntan inför odlingssäsongen 2014 är stor!

Inga kommentarer: