tisdag 5 april 2011

Min nya favorit


Äntligen har den urgamla, nötta, något inpyrda och energislösande kyl/frysen i mitt kök blivit utbytt mot en ny! J och jag gjorde en heroisk insats i helgen. Vi köpte en ny fin kyl/frys på IKEA och körde bort den gamla till sopsorteringsstationen (detta mecka för helglediga svenskar).


Nu vill jag helst vara hemma och umgås med mitt nya underverk. Den luktar gott och plastigt, har ordentligt med ljus, fina genomskinliga fack på insidan av dörren och dessutom är det ordning i både kyl och frysdelen. Vad mer kan man önska än att få tillbringa hela dagarna med denna drömapparat? Tyvärr måste jag ju jobba...

5 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Vet precis hur du känner, vi köpte oxå ny kyl/frys för nåt år sedan, som vi njöt av att se den i köket varje gång vi kom ut dit. För att inte tala om alla ommöbleringar som vi gjorde därinne hela tiden, det fanns ju så mycket plats plötsligt:)

Lena sa...

Visst är det kul! Fick ny kyl och frys i förra lägenheten och att slippa den sunkiga gamla lukten var ett himmelrike! Jag slipper ju köpa mitt i hyreslägenheten.
Fast nu har jag flyttat till ytterligare en sunkig sak.

charlotta sa...

haha, vet EXAKT hur du känner! bäst av allt är när man ska organisera alla matvaror. mjölk på nedersta hylla lalala, dijonsenapen där uppe. åh, lycka! (och ja, jag är ganska töntig. och dessutom barnsligt förtjust i att organisera :=)

christina nilson-dag sa...

SVenska viltmatakademin grillar vildsvin o gås och pratar viltmat den 4 maj, välkommen.
vilken mailadress ska jag skicka till?

Fröken Dill sa...

Mårtenssons; känns bra att den dessutom är energisnål. Detr var INTE min gamla kyl.
tina; :-)))
Lena; det finns för- och nackdelar med att bo i hyreslägenhet...
chalotta; och sedan vet man precis var man har allting. Härligt!
christina; oj, det låter gott. frk_dill@hotmail.com